1 grudnia 2016

Jogurt z nasionami chia i musem owocowym

   
Składniki:
                    
  • Jogurt naturalny 
    (2% tłuszczu) - 200g
  • Jogurt grecki 
    (9% tłuszczu)- 50g (2 łyżki)
  • Nasiona szałwii hiszpańskiej (chia)
    15g (3 łyżeczki)
  • Jabłko – 1 mała sztuka
  • Kiwi – 2 sztuki

Do słoiczka przełóż jogurty i wymieszaj.

Dodaj nasiona chia i wymieszaj ponownie.

Wstaw na noc do lodówki.

Rano zblenduj obrane i pokrojone owoce, mus ułóż na wierzchu jogurtu.


Z notatnika dietetyka:

Energia: 400 kcal
Białko: 15g
Tłuszcze: 14,5g
Węglowodany: 58,0g
Błonnik: 11,5g

Bomba witaminowa i błonnikowa, dlatego należy pamiętać o prawidłowym nawodnieniu w ciągu dnia (błonnik wiąże wodę w jelitach). Jeśli chcemy ograniczyć ilość kalorii, możemy zrezygnować z jogurtu greckiego i zmniejszyć ilość owoców w posiłku lub zblendować owoc z warzywami (szpinakiem/jarmużem/pietruszką).
Jeśli potrzebujemy więcej mocy, możemy dodać wiórki kokosowe, płatki migdałów lub inne orzechy. Na zdrowie!


Z notatek toksykologa:

  • Najlepiej wybrać jogurt w szklanym słoiku, co jeszcze póki co w Polsce jest niemal nieosiągalne. Ale wierzymy, że to się niebawem zmieni :)
  • Skład jogurtu - im krótszy - tym lepszy! NIE WYBIERAJ jogurtu 0%. 
  • Jogurt, który ma w składzie wypisane szczepy bakterii jest lepszy niż produkt, który zawiera żywe kultury bakterii.
  • Owoce umyj pod bieżącą wodą i obierz ze skórki - zmniejszysz narażenie na pestycydy.
  • Nasiona chia przechowuj w szklanym słoiku w suchym, chłodnym miejscu.

Dołącz do naszego wyzwania na Facebooku (Detoxed Lifestyle Challenge), wytrwaj z nami oraz przekonaj się, że małymi zmianami można  zadbać o swoje zdrowie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dołącz do nas na Facebook'u

Follow by Email