23 stycznia 2017

Gotowanie na sypko (i szybko), bez EDC!

Nie wiesz jak ugotować ryż, bo do tej pory we wrzątku moczyły się plastikowe woreczki? Zrób to na sypko! I na zdrowie!
Metoda jest tak samo prosta i szybka jak przy gotowaniu woreczków, a oprócz tego ma wiele zalet:
  • W posiłku nie ma związków endokrynnie czynnych (EDC) pochodzących z plastikowych woreczków.
  • Możesz odmierzyć dokładną ilość ryżu czy kaszy. którą chcesz spożyć.
  • W ten sposób można gotować każdy gatunek ryżu czy kaszy. Pamiętaj, żeby ryż brązowy gotować dłużej (zwykle około 25-30 minut).
  • Do wody możesz dodać ulubione przyprawy i zioła. Dzięki temu uzyskasz nie tylko zdrowy, ale też niezwykle aromatyczny posiłek lub dodatek do niego!


Gotowanie ryżu w 5 krokach:
1. Przesyp ryż na metalowe sitko i płucz zimną wodą do momentu, aż woda będzie czysta.
2. W garnku zagotuj 2 razy więcej wody niż użyjesz ryżu (pół szklanki ryżu : szklanka wody),
do wody dodaj soli i łyżeczkę tłuszczu np: olej kokosowy.
3. Do gotującej się wody dodaj ryż i wymieszaj. Poczekaj aż woda zacznie ponownie wrzeć.
4. Gotuj ryż na niewielkim gazie pod przykryciem przez około 10 minut.
5. Po 10 minutach odkryj garnek, wymieszaj zawartość i jeśli na dnie jest woda podgrzej jeszcze
2 minuty. 

Wersja ekspresowa, w 3 krokach:
1. Odmierz szklankę ryżu i dwie szklanki wrzącej wody.
2. Dodaj do garnka, posól ok. pół łyżeczki soli, ew. dodaj ulubione przyprawy (polecamy połówki wyszorowanych cytryn - do dań orientalnych)
3. Gotuj ok. 10 minut.




Dołącz do naszego wyzwania na Facebooku (Detoxed Lifestyle Challenge), wytrwaj z nami oraz przekonaj się, że małymi zmianami można  zadbać o swoje zdrowie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dołącz do nas na Facebook'u

Follow by Email