27 lutego 2017

Pomidorowa w kilku odsłonach

Zupa pomidorowa, to ulubiona zupa większości
dzieci, a ze względu na jej prostotę w wykonaniu także wielu dorosłych. Bogata w likopen, silny przeciwutleniacz, który może opóźniać procesy starzenia i wzmacniać nasz układ krwionośny, a nawet zmniejszać ryzyko występowania nowotworów. Mamy dla Was różne przepisy na szybkie i banalne w wykonaniu zupy pomidorowe. Znajdź najlepszą opcję dla siebie i ciesz się maksimum smaku, przy minimum wysiłku.

Wersja tradycyjna (jak u Mamy...)

Składniki:
Zdrowa kostka rosołowa
200 ml przecieru pomidorowego w butelce (passata pomidorowa)
koperek lub bazylia




Wersja vege (SUPER EXPRESOWA)

Składniki:
200 ml przecieru pomidorowego w butelce 
1 mała cebula
1 l wrzącej wody
Łyżka oliwy
kilka listków laurowych, ziaren pierzu, ziela angielskiego
Posiekany koper

Cebulę pokrój w kostkę. Podduś na łyżce w oliwy. Dolej wrzątek, przyprawy, przecier. Gotuj kilka minut. Na koniec dodaj posiekany koper (zimą najlepiej ten zamrożony latem w słoiku).




Wersja vege - KREM na większy głód

Do wersji vege dodaj pokruszoną bułkę orkiszową, chwilę gotuj i zblenduj.

Z notatnika toksykologa


  • Wybieraj przecier pomidorowy (passata), koncentrat pomidorowy w szklanej butelce lub słoiku. 
  • W sezonie zimowym i wczesnowiosennym lepiej zrezygnować ze świeżych pomidorów.
  • Przyprawy przechowuj w szklanych pojemnikach.



Dołącz do naszego wyzwania na Facebooku (Detoxed Lifestyle Challenge), wytrwaj z nami oraz przekonaj się, że małymi zmianami można  zadbać o swoje zdrowie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dołącz do nas na Facebook'u

Follow by Email